Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Sniffany Felnőtt Meséi

Hardcore Never Dies film - A holland Trainspotting

2023. december 14. - Sniffany

 

A holland Trainspotting, de tényleg. Isten ments, hogy én itt összehasonlító filmkritikai elemzésekbe kezdjek, hát who am I ugye, meg hát 90-es generáció vagyok. Se nem ősgabber, semmi közöm hozzá - de azért én azt hittem naívan, hogy ez egy történelmi és zenei kulturális értékekeket megjelenítő film lesz. Hát ehhez képest csak narkóznak, szórnak és szétverik egymást, de az OST legalább fasza. 

 

Nekem kurvára trainspotting vibe már az eleje is, ahogy főhősünk elmélkedik az egzisztenciális void és a fuck the system filozofikus mélységeiről.

"Beetje slapen beetje neuken beetje eten en dan gewoon nog een keer." 

"What did we do all day? What all wild animals do.A little resting, a little fucking and occasionally getting off your butt to look for some food.  Now we are 3000 thousand years further and what exactly have we achieved? We built cities, flew rockets to the moon, invented drugs against typhoid and built giant factories where we all spend fifty weeks working ourselves to death every year. Fifty weeks of toil and then go on holidays for two weeks.... 

... And what do we do when we're there? Exactly. A little resting. A little fucking. And occasionally getting off your butt to look for some food. 

Resting. Fucking. Eating.

We haven't made any progress at all."

Mijenigaztölle. Choose life!

Az ember alapvetően egy állatias ösztönlény, egocentrikus, magát mindennél és mindenkinél különbnek tartva, mindenféle valós és logikus megalapozottság nélkül. Különösen szubkultúrákba verődve fokozódó a jelenség. Nincs kivétel. Én sem vagyok az. Sex and violence. A többi csak körítés és önfényező szófecsérelés - tette hozzá az önjelölt asztalfiók-író hümmögve lekörmölve még egy mondatot. :) Regresszálunk. Megyünk a piktogrammok felé. 

Azért az cuki tanmese-jellegű, hogy a széphajú, szomorúszemű fiú paradicsompakolós ismétlődő jelenetei közepette siratja a zongorista kezeit és a soha ki nem teljesedő belső művészt. Ez meg enyhén Sefa utalás, de lehet, hogy csak én látom bele. Leven is lijden, ugyebár. 

Az is egész' megható amikor a másik kopasz szanaszét veri a nője szüleinek házát baseball ütővel, természetesen külön hangsúlyt fektetve a Szűz Márias képre is a falon. Szilánkok szállnak szerteszét, ahogy az üveglap közepébe talál. 

Erről annyira ez a vidi ugrik be:

 

 

Látszik a tekintetén a nemhelyeslő, megtört fény csillanása. De azért nem csinál semmit, ugyanúgy szív meg szór tovább a film hátralévő részében is. Hát ennyi ez.

A kiskutyát kár volt kivágni az ablakon, az állatokat mindig úgy sajnálom...

A bejegyzés trackback címe:

https://sniffany.blog.hu/api/trackback/id/tr1318281085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása